lørdag 6. august 2011

Fra blomst til frukt





Epletrærne begynner nå å henge - det betyr at eplene snart er modne. Disse trærne ga oss blomsterglede i mai, og nå er det straks til for å høste fruktene !




Glass-eplene er først ute. De første eplene er modne innen noen få dager!



Det er rart å tenke på at disse eplene har blitt til fra noen vakre blomster . . .






Over ser du sorten Rød Aroma - min absolutte favoritt! Men disse må jeg vente på en liten stund til.

Hvilken eplesort er din favoritt ?




4 kommentarer:

  1. mmmm ... at rike! Jeg har allerede sitte under treet spiser opp en nylig plukket eple:) My Network Aroma jeg liker mer.
    hilsen

    SvarSlett
  2. Ja det er godt å høste fra egen hage.Kjempefine bilder. Nå skal jeg lage eplekake med krem, av glassepler fra hagen. Enig med deg at Aroma er kjempegode epler.Har et stort tre i hagen selv. Gleder meg til å høste.Ha en fin søndag:-)
    Det pøsregner ute, så får finne på koselige inneting.

    SvarSlett
  3. Heldige du med mange epler :)
    Her ødela regn og kraftig vind alle epleblomstene så i år blir det ikke epler.
    Kos deg med eplene :)

    SvarSlett
  4. Hej Helene.
    Smukke billeder- og velkommen hjem fra ferie.
    Jeg har fået ny adresse pga at jeg ønskede en overflødig hjemmeside slettet.
    Ha´en god mandag.
    Knus Hanne Bente
    www.finus.dk

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)