onsdag 7. desember 2011

Oppussingsprosjekt i Desember . . .

(ADVARSEL: mye lesing og lite bilder i dette innlegget!)

Joda. Desember passer utmerket til å omgjøre loftsstua til 2 nye barnerom til 2 av guttene. Dèt mener ihvertfall min gale, men flinke Handyman.
Så han satte igang for 1 1/2 uke siden, og nå er de straks ferdige.

Mor i huset er lettere stresset, for her henger vi etter med juleforbredelsene... Vi henger igrunnen etter med det meste, siden formen min har vært litt pjusk den siste tida. Men min kjære Handyman sier at jeg ikke trenger å løfte en finger når det gjelder de nye rommene, så da er jo alt greit, da, he he!

Jeg tror ikke menn tenker på hvor mye ekstra det er å gjøre i Desember måned, og at det kanskje er nok med det som er... Men jeg har bestemt meg for å ta det litt lettvint i år (hvis jeg klarer, hi hi!)

Jeg gleder meg selvfølgelig over de nye rommene, og jeg har tatt ut fine farger til veggene. Det kommer bilder av det ferdige resultatet etterhvert.

Det er flere prosjekter på gang etterhvert - bl.a. oppussing av soverommet vårt, gangen oppe, samt trappeoppgangen og hallen nede i 1. etg. Så det mangler ikke på spennende aktiviteter her i heimen på en laaang stund fremover:o)

Ellers har jeg kommet hjem Fra 2 dager sykehusopphold Ved R.hospitalet i Oslo. Tatt en del undersøkelser i Narkose + +. Så jeg føler meg litt "groggy" ennå, og klarer ikke helt å være så entusiastisk m.h.t. "prosjektet" vårt. Men jeg vet at gleden og entusiasmen kommer tilbake:o)

Takk for den flotte deltakelsen på Mandagstema men jeg var bortreist! Jeg har kost meg med alle de fine bildene! Så mange flotte bidrag Dere viser hver gang! Her er det mye kreativitet og dyktighet ute og går:o) Og TUSEN TAKK for alle koselige og oppmuntrende kommentarer! Det varmer et blogghjerte mer enn Dere aner:o))

Moro er det også at det er linket til så mange fine stjernebilder på utfordringen "Vis meg din Stjerne"

Mange nye følgere har også kommet hit til bloggen min mens jeg var bortreist! Veldig gøy:o) Hjertelig velkommen til meg!! Jeg skal inn til hver og èn av dere på besøk, bare jeg får summet meg litt;o)

Hvorfor har jeg et bilde av snø, mon tro? Jo, nå har vinteren kommet hos meg. Veldig koselig - og julestemningen steg flere hakk;o) Bildet er knipset inatt - for jeg er ofte oppe noen timer om nettene nå. Når man ikke får sove, men likevel ikke orker å gjøre så mye "kroppslig arbeid" - jo, da blogger man;o) - og knipser litt bilder, hi hi!

Jeg skal komme med bilder av oppussingsprosjektene ettehvert. I skrivende stund bruker jeg en annen pc en min egen laptop, hvor alle bildene mine ligger lagret.

Minner også om min GIVEAWAY!

ØNSKER ALLE EN STRÅLENDE FIN DESEMBERDAG!

Heleneklem:o)

7 kommentarer:

  1. Ja, så sitter vi her to i natten. Blir litt stresset jeg av ikke å sove, og da får jeg i vertfall ikke sove, så da kan man jo surfe litt på nett og legge litt kabal, og håpe at søvnen kommer igjen...

    Spennende med så mange oppussingsplaner, jeg bor i forholdsvis ny leilighet, så foreløpig er jeg fornøyd, har riktignok malt et soverom og litt på gjestetoalettet, men ellers er det som da vi flytta inn:)

    Her er også snø, var ute og tok bilder i går, hvis du vil kan du se noen av bildene på bloggen min:)

    Håper på best mulig dager for deg, og kanskje kan du roe litt ned på juleforberedelsene? Etter at jeg ble syk for fem år siden, har jeg ikke hatt noe valg, og nå er jeg vant til det... Men det er jo ikke sikkert det passer deg;)

    Kjekt å følge fotoutfordringene dine:) God klem.

    SvarSlett
  2. Så vakkert med snø hos dere.
    Flink mann du har!
    Håper du får bedre dager og husk at jul blir det uansett..men jeg vet hvordan det er ..så utrolig mye vi vil ha gjort.
    Gled deg over de nye rommene,høres spennende ut med alt dere har i vente.
    God bedring !
    Klem Anne

    SvarSlett
  3. Hei.
    Henger etter jeg også,vi har holdt på med kjøkkenoppussing i en mnd nå,men heldigvis nærmer det seg slutten. :)) Det er bare sress å begynne med oppussing rett før jul hehe har lært nå ja. Ha en finfin dag. Klem.

    SvarSlett
  4. Hei! Så flott med snø.Heldig er du som har en handyman. Men det er ikke alltid at de tenker på at det er mye ekstra i desember. Husk å kose deg uansett, hvordan det ser ut:O) klem

    SvarSlett
  5. God bedring, Helene=) Trist å høre at formen din ikke er på topp. For en supermann du har=) Artig med nye rom til ungene. Det kommer til å bli jul hos dere i år også, og det blir koselig selv om ikke alt er "ferdig". Ro ned og nyt førjulstida=) Vibeke

    SvarSlett
  6. KJenner meg igjen i "kaoset" ditt :0) Trøsten er at det blir alltid bra til slutt, på den ene eller andre måten :0) Men håper formen din er ganske så snart stigende da :0) Ha en fin kveld Helene og nyt snøen og julestemninga :0)

    SvarSlett
  7. Hej! det spelar ingen roll om du är lite stressad för på julaftonen så kommer tomten till dig ändå. ha en fin dag !

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)