tirsdag 19. juni 2012

LUPINER: Sommerfølelse:o)


Jeg vet at den er både elsket og hatet. Lupinen, altså.


Selv synes jeg den er vakker og sommerlig når den blomstrer. En annen ting er frøstandene. De er IKKE pene. Jeg har vært på tur i skogen og plukket med meg noen lupiner hjem. Ja, for inne i skogen finnes en eng - full av lupiner. Dit kan jeg gå å nyte blomstringen. Og når de visner - holder jeg meg unna:o)

Jeg plukket favnen full og har pyntet ute på verandaen . . .


Rosa og hvitt - en herlig og dus fargekombinasjon . .
...å blande inn litt blått gir et friskere uttrykk . . .






Jo. Jeg synes så absolutt Lupinene er verd å plukke med seg hjem.
Ved en senere anledning skal jeg vise dere min eng i skogen, som er full av Lupiner!!

Idag er det atter sol og sommer her hos meg! Med disse bildene ønsker jeg alle en flott og sommerlig ettermiddag og kveld!

Håper sola skinner på deg også :o)

32 kommentarer:

  1. Lupinene er nydelige,med de vakreste farger!De har såvidt startet blomstringen ved hytta vår nå,og i formiddag plukket jeg med meg noen hjem til byen!Neste gang vi kommer dit,står de nok i fullt flor!

    SvarSlett
  2. Dom är underbara enligt mig ,har tyckt om dom sedan jag var liten flicka ,kram Nette

    SvarSlett
  3. Sukk.. Så vakkert. Og nydelige duse farger.

    ÅÅ nå fikk jeg lyst å plukke slike jeg og.

    Ønsker deg en fin kveld fine deg.
    Klem Margareth

    SvarSlett
  4. De er nydelige synes jeg:)

    SvarSlett
  5. ÅÅåå dette er sommerbilder god som gull. NYDELIGE bilder av den flotte blomsten.
    Kos deg masse med sommeren.
    Hilda

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder av vakre lupiner.
    Enig med deg i at de er vakre når de blomstrer, men ikke etterpå.
    Hos meg har de slått seg til i en skråning i hagen uten å være invitert. Merker de tar seg til rette og sprer seg. Får se om det noen gang blir tid og overskudd til å rydde dem ut igjen.

    Beklager sjeldne besøk her på den nydelige bloggen din nå, men har vært ute av bloggemodus. Håper på å komme sterkere tilbake.

    Fin sommerkveld til deg!
    - AC

    SvarSlett
  7. Utrolig flotte bilder du har tatt, Helen!
    Lupiner er kjempe flotte og jeg nyter veikantene om dagen. Det går i rosa og mørklilla og jeg skulle ønske jeg kunne stoppe bilen og plukke med meg noen!

    Prøv å ta frø av noen, så kan du så til neste år!

    Ønsker deg en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  8. Jepp, lupiner er flotte :O) nydelige der de står og pynter opp mange plasser langs veien. Flotte farger er de i også. Nydelige bilder du har tatt. Vi skal ut med fotoklubben i morra å ta bilder, da lurer jeg på om vi skal finne en plass med mange blomster. Nå er det jo så mange flotte blomster i skog og eng. Ønsker deg en fin uke, klem

    SvarSlett
  9. Helt enig, nyyyydelig blomst! :)

    SvarSlett
  10. Nydelig fine, og for noken fantastiske fargar! må ut og plukke meg en bukett eg og;-)

    Malin

    SvarSlett
  11. Helt fantastisk smukke billeder Helene :-)

    SvarSlett
  12. Utrolig vakre bilder som virkelig får frem den gode sommerfølelsen.

    Her skinner også solen, og det har vært en utrolig deilig dag etter mange dager med regn og 12 grader. :o)

    SvarSlett
  13. Wunderschöne Fotos .

    Ich liebe Lupnien.

    Liebe Grüße von

    Danny

    SvarSlett
  14. Wonderful pictures!!!!
    Perfect colours!!!
    I like your blog very much! Sorry, my english isnt very good...

    Thank you for visit me, I am very happy abut this!

    Kind regards, Birgit

    SvarSlett
  15. wow - how wonderful!
    I love your pics - they are just great - colors, perspective ...
    Thanks for visiting my blog !
    I´m glad I´ve found your´s !
    See you soon!
    Greetings Renate

    SvarSlett
  16. Good photography and gorgeous images. Simply love the pastel colours.

    SvarSlett
  17. Underbara bilder ...
    Tänk så vackert det är med Lupiner!

    SvarSlett
  18. Jeg har to tuer med lupiner som bare har dukket opp i hagen min. De holder på å blomstre nå. De er kjempefine!

    SvarSlett
  19. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  20. I love lupine and wish our meadow was full of them. Beautiful pics!

    SvarSlett
  21. Det var nydelige., sarte farger på de lupinene...riktig sommerlig.

    SvarSlett
  22. Så skjønne de er... Jeg liker også å plukke inn disse skjønnhetene. I disse dager underviser jeg elevene mine om disse plantene og ber om at de plukker med seg hjem alle de finner i skogen - nettopp fordi de har blitt et problem - vakker men ikke så bra utenfor hagen - har selv to store krukker fulle plukket fra et jorde i nærheten.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  23. Lupiner..gir meg skikkelig sommerfølelse:)
    Nydelige farger er det også:)
    Takk for sommerfølelsen:))

    SvarSlett
  24. Helene - These are BEYOND beautiful. The lighting, flowers, everything is just amazing!

    SvarSlett
  25. Fantastic series! So wonderful colours!

    SvarSlett
  26. Vakre blomster og flotte bilder :)

    SvarSlett
  27. Beautiful lupins and such delightful colours!

    Thank you for participating in Floral Friday Fotos!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)